Keyword analyse & strategie

Een goed begin is het halve werk! Daarom bepalen onze online marketeers graag voor u een goede koers naar uw doelstelling. Waarbij het scoren op keywords met een hoog zoekvolume wordt afgewogen tegen de concurrentie deze zoekwoorden. Op deze wijze selecteren wij altijd de keywords die het meeste rendement tegen de laagste tarieven voor u behalen.

 

In de afgelopen 14 jaar hebben wij diverse intelligente strategieën ontwikkeld waarmee onze klanten hoge rendementen hebben kunnen behalen! Wij werken graag aan een goede en langdurige relatie met onze klanten, waarbij we op een out of the box maar geheel legitieme wijze alles zullen doen uw doelen te behalen! De start is een goede markt- en keyword analyse waarmee we u een doelgerichte strategie kunnen adviseren!

keyword analyse

Keyword onderzoek de weg naar succes

De eerste stap binnen het maken van een digital marketing plan is keyword onderzoek. Hiermee maken we inzichtelijk naar welke keywords uw klanten zoeken en op welk van deze keywords uw concurrenten hoog ranken in Google. Wanneer dit inzichtelijk is brengen we feitelijk uw mogelijkheden en kansen in kaart. We dienen bij keyword onderzoek dan ook nog 2 typen keywords te onderschieden. Short tail keywords en long tail keywords. Short tail keywords zijn keywords met een hoge concurrentie en waarop veel wordt gezocht, bijvoorbeeld: horloges. Long tail keywords zijn veel specifieker en hebben daardoor een lagere concurrentie maar er wordt ook minder op gezocht, een voorbeeld van een long tail keyword is: Samsung Galaxy Watch Active2. Bezoekers die via longtail keywords gegenereerd worden, zijn veel doelgerichter en zullen voor een grotere concersie zorgen.

Keyword onderzoek, meerdere facetten.

Bij een degelijk keyword onderzoek dien je minimaal met 2 facetten rekening te houden, namelijk:
  • Het maandelijks aantal keer dat er op een keyword gezocht wordt.
  • De concurrentie op een zoekwoord, ofwel de moeilijkheidsgraad.
Een betrouwbare manier om erachter te komen welke keywords een hoog zoekvolume hebben en wat de moeilijkheids graad is (zijn er veel andere die ook op dit keyword proberen te ranken) is de keyword planner van Google.

De juiste stappen bij een keyword analyse

  1. Ben u allereerst bewust wie uw doelgroep is. Als u dit weet kunt u namelijk bepalen welke vocabulaire deze doelgroep zal gebruiken bij het zoeken, of deze groep gewoon is online te werken en dergelijke factoren. Wanneer u hiermee rekening houdt zullen keywords per doelgroep dus verschillen voor het zelfde product of dienst.
  2. Bepaal vooraf op welke producten of diensten u zeker wilt scoren (welk product heeft een grote marge, is makkelijk te leveren, etc). Het is beter om een lager aantal, bijvoorbeeld 5 keywords te kiezen en hier heel hoog op scoren als dat u er 20 kiest en u op deze 20 gemiddeld zult scoren. Wanneer u op 5 short tail keywords hoog scoort, zal het hierna gemakkelijker worden om op meerdere long tail keywords hoog te scoren.
  3. Welke andere omschrijvingen ofwel synoniemen kunnen voor uw keywords gebruikt worden. Het is van belang deze op een rij te zetten. U stelt bijvoorbeeld het keyword computer vast, u zou dan woorden als: laptop, pc en desktop ook in overweging kunnen nemen. Het is natuurlijk van belang dat uw uw doel niet mist.
  4. Bekijk door u gekozen zoekwoorden met een suggestie tool. De Google keyword planner biedt bijvoorbeeld een tool. U geeft u zoekwoord in en basis daarvan geeft de tool suggesties met daarbij het behorende maandelijkse zoekvolume en de hoogte van concurrentie.
  5. Check je concurrentie, wanneer je weet waarop je concurrenten hoog scoren en waar ze een steek laten vallen kun je hiermee een slag slaan!

Wanneer u een keyword strategie heeft bepaald of voor u heeft laten bepalen door onze online marketeers, kunt u uw slag slaan door onze linkbuilding plannen in te zetten!

Pakket Easy - € 225 p/m

Private SEO check - lees meer
Zoekwoordonderzoek a.h.v. zoekvolumes
Unieke SEO artikelen (à 600 woorden)
Plaatsen van op autoritaire sites
Maandelijkse rapportage van scores in Google
On-site SEO zoektermen in campagne
Meer dan 3 zoektermen mogelijk
Termen met veel concurrentie
Concurrentieonderzoek (max. 2 concurrenten)
Wijziging keywords tijdens proces
Koppeling met Webmaster Tools
Het in kaart brengen van giftige/toxic backlinks
Opschonen van uw linkprofiel (disavowen links)
Onderzoek naar conflicterende landingspagina’s

20 geplaatste unieke SEO artikelen per jaar
40 kwalitatieve backlinks in artikelen per jaar
60 uren linkbuilding per jaar

Pakket Real - € 350 p/m 

Private SEO check - lees meer
Zoekwoordonderzoek a.h.v. zoekvolumes
Unieke SEO artikelen (à 600 woorden)
Plaatsen van op autoritaire sites
Maandelijkse rapportage van scores in Google
On-site SEO zoektermen in campagne
Meer dan 3 zoektermen mogelijk
Termen met veel concurrentie
Concurrentieonderzoek (max. 2 concurrenten)
Wijziging keywords tijdens proces
Koppeling met Webmaster Tools
Het in kaart brengen van giftige/toxic backlinks
Opschonen van uw linkprofiel (disavowen links)
Onderzoek naar conflicterende landingspagina’s

40 geplaatste unieke SEO artikelen per jaar
80 kwalitatieve backlinks in artikelen per jaar
120 uren linkbuilding per jaar

Pakket Ambitious - € 550 p/m

Private SEO check - lees meer
Zoekwoordonderzoek a.h.v. zoekvolumes
Unieke SEO artikelen (à 600 woorden)
Plaatsen van op autoritaire sites
Maandelijkse rapportage van scores in Google
On-site SEO zoektermen in campagne
Meer dan 3 zoektermen mogelijk
Termen met veel concurrentie
Concurrentieonderzoek (max. 2 concurrenten)
Wijziging keywords tijdens proces
Koppeling met Webmaster Tools
Het in kaart brengen van giftige/toxic backlinks
Opschonen van uw linkprofiel (disavowen links)
Onderzoek naar conflicterende landingspagina’s

70 geplaatste unieke SEO artikelen per jaar
140 kwalitatieve backlinks in artikelen per jaar
200 uren linkbuilding per jaar

Enkele door ons verzorgde cases

Klanten waarvoor wij o.a. gewerkt hebben.