Kies de juiste keywords

Hoe woorden (keywords) van invloed zijn op uw webpagina ranking

Deze bedrieglijk eenvoudig klinkende richtlijn bestaat uit twee delen. Beide delen hebben een enorme impact op hoe mensen uw website zullen vinden en hoe uw website in zoekmachines zal scoren.

Laten we deze richtlijn in detail bekijken …

“Denk aan de woorden die gebruikers typen om uw pagina’s te vinden”

Denk aan woorden die gebruikers zouden typen om uw pagina’s te vinden – dit verwijst naar wat gewoonlijk “sleutelwoorden” worden genoemd. Het is belangrijk om aan hen te denken, omdat een begrip van welke woorden mensen gebruiken om de informatie of diensten te vinden die uw website biedt, u ook zal helpen om uw site duidelijk en nauwkeurig te beschrijven.

Hoe keywords bepalen?

Laten we beginnen met een eenvoudig voorbeeld. Het is heel gemakkelijk om te weten welke woorden mensen zullen gebruiken om naar uw diensten te zoeken als u een hotel in Amsterdam bent. De meeste mensen die op zoek zijn naar een hotel in Amsterdam, gebruiken de woorden “Amsterdam” en “hotel”. Ze kunnen in een zoekmachine de uitdrukking “hotels in Amsterdam” of “hotels in Amsterdam” of “goedkoop hotel in Amsterdam” of “hotel in de buurt van de luchthaven in Amsterdam” typen.

Elk van die voorbeelden bevat de twee woorden “hotel” en “Amsterdam”. Wanneer de manager van een hotel in Amsterdam denkt aan “de woorden die gebruikers zullen typen om” hun hotelwebsite te vinden, moeten de woorden “Amsterdam” en “hotel” hoog op hun lijst staan.
“Zorg ervoor dat uw site daadwerkelijk die woorden bevat”

De website van een hotel in Amsterdam zou de woorden “hotel” en Amsterdam “moeten bevatten. Dit lijkt misschien logisch, maar bedrijven hebben vaak geen belangrijke woorden op hun websites.

Stel je voor dat het hotel in Amsterdam er trots op is hoe hip en modern het is. Om deze “hipheid” te vertegenwoordigen, creëert de webmaster een ultramoderne en minimalistische startpagina die erg glad en gestroomlijnd is. Er is slechts een foto van hun lobby en hun slim ogende logo. Onderaan hun startpagina staat: “De hippe en coole plek om in de stad te blijven”.

In het bovenstaande voorbeeld is er geen tekst die een zoekmachine zou gebruiken om te weten dat de webpagina een hotel in Amsterdam beschreef! Een zoekopdracht naar “Amsterdam hotels” mag die website niet in de resultaten opnemen.

Om ervoor te zorgen dat de website wordt gevonden voor zoektermen als “hotel” en Amsterdam “, moeten ze die woorden aan de site toevoegen. Als ze de tekst hebben gewijzigd van -” De hippe en coole plek om in het centrum te verblijven “in” Het hippe hotel van het centrum van Amsterdam “dan zou het zijn ranglijst verbeteren voor de trefwoorden” Amsterdam “en” hotel “.

Bedrijfsnaam en adres

Een veel voorkomend voorbeeld hiervan is wanneer een bedrijf zijn naam alleen gebruikt in afbeeldingen zoals het logo. Vaak worden een bedrijfsnaam en adres in een afbeelding gevonden in plaats van tekst.

Het is niet ongewoon om een ​​kleine bedrijfswebsite te vinden die hun bedrijfsnaam nooit ergens op de site gebruikt.

U dient hiervoor uw site te controleren.

Sleutel concept

De belangrijkste manier waarop een zoekmachine bepaalt waar een website over gaat, zijn de woorden die erin worden gebruikt.

Hoe te bepalen of uw website deze richtlijn volgt

Om een ​​idee te krijgen van welke woorden een zoekmachine ziet om uw site te beoordelen, gebruikt u onze SEO-tool die u niet alleen de woorden van uw website laat zien, maar ook het aantal keren dat sleutelwoorden worden gebruikt en hun percentage van uw paginatekst.

Als u merkt (met behulp van het voorbeeld van Amsterdam hotel) dat u “Amsterdam” en “hotel” niet vaak op uw pagina gebruikt, kunt u overwegen meer mogelijkheden te vinden om die woorden te gebruiken. In plaats van te zeggen “ons hotel is super”, zegt u “ons hotel is het beste in Amsterdam”. Het is echter belangrijk dat u de taal van uw website natuurlijk houdt. Er is geen noodzaak voor een webmaster om de woorden steeds opnieuw te herhalen of om een ​​onnatuurlijk klinkende paragraaf te maken.

Gebruikt de website keywords in de tekst?

Als u schoenen verkoopt in Zwolle, worden de woorden “schoenen” en “Zwolle” op uw site gebruikt? Kijk, je zult misschien verrast zijn door wat je tegenkomt.

Subscribe to our newsletter!

More from our blog

See all posts